Followers

Thursday 21 June 2012

Bibik.ohh bibik...



Assalamualaikum...

Seiring dengan tajuk n3 kali nie...apa yg aku nak cakap..aku da give up!!

Hmmm..nie dah masuk 5 bulan seusia ngan my little adikk...aku masih lagi mencari pengasuh untuk menjaga adikk.. pilihan utama aku..mmg aku nak ambik bibik.. skang nie adikk my MIL yang jaga..so..kesian jugak my MIL jaga sensorang time aku keje... kalau ada bibik skali pun..aku still akan hantar adikk kat umah my mom or MIL..sbb aku mmg xpercaya suh bibik jaga adikk sensorang..almaklumlah skang nie macam2 kes yg kita dgr pasal bibik nie...atleast..my mom or MIL boleh tgkkan skali adikk... sambil2 tuh..kalau adikk tdo..boleh larr bibik tolong kemaskan umah n buat ape-ape keje yg patut.

Awal2 dulu..calon bibiknyer dah ada..tup2..masalah ngan imigresen pulak..xlepas... pastu skang nie  imigresen dah lepas...passport n permit kat sana pulak yg lum settle..adeiii..banyak betul problemnyer..

Then..x lama pastu..kakak aku bagitahu yg ada jiran mertua dia ambik orang asli untuk kerja sbg pengasuh..ada larr dalam 3 4 orang yang dah kerja..katanyer diaorg nie keje ok...so..aku da excited nak amik jugak orang asli...suh ler kakak aku bgth mertua dia...xlama pastu..tok batin yg tolong carikan org yg nak keje tu mintak deposit RM1000..so aku nie ingatkan dia da mintak deposit tu..cepat lar kot dapat org...tup2 kat sebulan punyer tunggu..xdapat2 jugak..kata tok batin tu..ramai yg da keje kat lain..hehhhh..pulak daa...

Dalam aku duk tunggu org asli yg nak keje..ader pulak sorang hamba Allah nie datang umah aku..cakap nak carik keje..katanyer nak keje balik hari...somi da meninggal..so xduit..nak keje..aku pun bgth r dia..nak fikir dulu..nanti ape2 kitorang call...fikir punyer fikir..kitorang decide ler nk amik dia keje..sbb dah lamer sgt duk carik org xdapat..so  mungkin rezeki lar kot org tu nk keje...  esoknyer try call dia..kat 5 kali call xangkat2..huhu..hampa...

Semalam pulak...kakak aku bgth..kat MAIDAM ada mualaf yg nak keje....hmm..harap2 dapat larr org yg nk keje...tp aku ngan en somi skang nie da xmengharap sgt dahh...kecewa sudaaa.....doakan aku dapat cari pengasuh untuk adikk yer.. =)

No comments:

Post a Comment