Followers

Tuesday 31 July 2012

KALAU ANAK BATUK...IBU MINUM AIS..BILA BF ADA EFFECT X KAT BEBY

Huhu....kalau korang nak tahu..aku mmg peminat ais tegar..hihi..kalau satu hari xleh minum ais..mmg aku x boleh..nak gakk tiap2 hari minum ais..feveret aku..teh ais..hihi..time ngandung pun aku x heran..mmg minum ais gakk..kat2 nak due pun still minum ais...air panas mmg xder nyer aku minum..kadang2 jer kalau rasa nk minum panas..baru r aku minum..pas deliver pulak..lum sampai 100 hari aku da sambar teh ais..ngeeeeee....

adikk start batuk semalam..arini pun still lagi batukk...MIL cakap suh aku stop minum ais sementara [sbbnyer MIL mmg da tahu aku nie mmg xleh hidup tanpa ais..hihi] so..dia suh aku stop minum ais jap sampai adikk dah baik dr batuk sbb adikk minum susu aku..hmm..aku nak tanyer korang..mana2 yg tahu r nie yer...kalau aku minum ais..mmg effect eh kat batuk anak???? sbbnyer kann..nie kan puasa..buka puasa..mmg nak minum ais..maklumlah..tekak nie da kering..[alasan sbb nak gak minum ais..ngeeeee] hmmm..sape yg tahu leh tolong jawab tak soklan aku nie??? plissss????

4 comments:

  1. ha'ah lah..aty pon nak tau gak ni...aty tak minum ais..tapi may be sebab jerebu aty batuk2 teruk..anak fully bf..so..effect tak hagaknyer kat anak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..kita tunggu kot ada yg tahu pasal nie..hihi..tapi saya x batuk..cuma anak jer batuk..tp MIL kata sbb saya minum ais..adikk batuk lagi kuat..huhu...

      Delete
  2. sama la...tiap2 hari mesti singgah bazar beli air tembikai..ketagih..baby sampai selsema...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..memang kalau ibu minum ais anak yg bf leh selsema eh?? saya tanya officemate..diaorg ckp..xder kaitan..hihi..sbb masa beby hisap susu badan kita..suhu susu kan cam suam2 kann...hihi..ntah..saya pun xberapa sure

      Delete