Followers

Tuesday 17 July 2012

TRAVEL LOG - #2 MEDAN..

Okey..untuk travel log ke 2..aku nak criter serba sikit pasal tempat2 yang korang leh lawat kalau ke Medan...actually masa aku gi sana..aku ngah peknen..hehehe..kalau xsilap da masuk 6 bulan kot...huhu...tapi time tu..perut aku lum nampak sgt r kannn..yer ker??? dah yg ko kene tahan siap ngan staff MAS masa nak depart tu ape cerr??? ngeh..ngeh... aisehhh...aku punyer larr tutup perut..pakai baju besar..kononnyer xnak kasi nampak kann..alih2..masa nak berlepas tuh..kene tahan..hihi...nasib baik r..dia suh sign surat cinta jer...kalau nyer dia wat xkasi aku naik flight..mau aku ngamuk kat situ...gggrrrr...


Okey..sambung criter..sebenarnyer famili aku..especially parent aku mmg kalau boleh tiap2 tahun mesti ada travel ramai2...kirenyer famili trip rr...cuma nyer..tgk keadaan kewangan..kalau mampu aku ngan en somi akan ikut..kalau x...tunggu diaorg bawak balik present dr sana jerr r..ngeeeee..

Berbalik criter pasal Medan...aku ngan famili gi sana lam 3 hari 2 malam...bagi mereka2 yg memang kaki shopping..kat Medan mmg korang xdapat sgt r merasai suasana shopping sakan tu..cam Bandung yg memang dikenali ngan Syurga Pakaian..ngeh..ngeh..tapi apa yg aku suka ngan medan adalah Lake Toba yg asalnya adalah kawah gunung berapi..tapi skang nie dikenali ngan tasik nyer yg sgt2 cantik..huhu..nak2 pulak hotel yg kitorang stay tu mmg mengadap ke Lake Toba..best wooo....



gambar nie aku amik dari balcony bilik hotel aku n hubby..hihi..cantik kan
nie larr Lake Toba..sangat luas n dalam hokeyy...tour guide kitorang siap cakap masa naik boat tu..kalau jatuh..mmg terus tanam dalam tuh..mmg xkann jumpe balik sbb sangat dalam..ngeh..ngeh..kalau nampak gunung kat tgh2 tuh..ianya berada ditgh2 tasik nie..maknanya..tasik yg kitorang lalu masa naik boat tuh..hanyalah separuh daripada tasik nie...Masyaallah..sangat luas...
ni hotel yg kitorang stay..best.. namaya Lake Toba International Cottage, Parapat =D..
see...konon2 tgh menikmati pemandangan yg indah..hihihi...
hihi..nie larr famili besar aku...ayah aku, kembar, kakak n husband, abang n wifey n anak2..n my hubby
nie kawasan hotel tadi..sgt berbukit-bukit hokey..malam2 xyah buka aircond..just buka tingkap..rasa kesejukan semulajadi..
nie kat restoran hotel..mmg best..cantik sgt pemandangan



 

nie masa naik boat nak gi seberang tasik...siap ada budak2 dr suku ape ntah aku lupa..hihi..duk nyanyi lagu macam2..siap hafal lagu2 asli Malaysia..suara pun best..
nie larr seberang tasik tuh..hihi..leh beli byk souvenirs kat sini..kena pandai tawar harga..
kalau pandai leh dapat diskaun sampai separuh harga..huhu

ni salah satu tempat yg kitorang gi..hmm..lupa nama tempat tu..sini glemer ngan pisang goreng ngan teh halia..mmg org yg brenti kat sini akan order pisang goreng ngan teh halia..memandangkan aku mmg xleh minum teh halia..so aku amik teh o biasa..hihi..lam bas seme kene tahan yer..kann ada yg terkentut lam bas..mau pengsannn...
nie lerr restoran tuh...lam kotak tu..teh halia..sape2 yg nak beli..sila byr di kaunter hokeyy..hihi..see belakang tuh lar bas persiaran yg kitorang carta
nie pulak..kat air terjun Sipiso-piso...sangat tinggi air terjun nie..perut ku nampak maaa..hihi..adikk lam perut pun dah jalan jauh yer..hihi


jagung bakar yg best..ada 2 perisa..biasa ngan pedass...abg aku cakap yg pedass best..
tp aku xbeli..just mkn yg biasa jer..

restoran Lubuk Idai nie mmg best..huhu..ikan ngan ayam bakar..huhu..subberb ok..
pastu pulak duk mkn bersila..huuu..sgt sempoi


see..ayah ngan abang aku..santai jerr..
last skali..xlupa juga..kuih kacang yg wajib bawak balik..mmg glemer kat sini..macam2 jenis n nama..Tang Tang, Ting Ting, Tung Tung..n banyak lagik..

hehe...setiap famili satu kotak..best tau kacang2 nie..aku lupa nak snap gambar dekat nak tunjuk camner rupe kuih nie..
hihi..cukup dulu sampai sini..dah panjang sgt..kan bosan pulak korang baca..ngeeee...so..kalau ada sapa2 yg nak gi Medan..leh larr amik klu sket2 kan mana nak pergi...hehe..ok..see u next travel log n3..daaa =D

1 comment:

  1. salam kenal... kite pon dh g medan. sume tempat awak g sama la ngan kite. makan pon sama kat lubuk idai tu. sedap ayam kat ctu kan... :)

    ReplyDelete