Followers

Tuesday 31 July 2012

WEHH..PENCURI!!!!..BULAN PUASA PUN KO NAK WAT KEJE KER!!!

Assalamualaikum....




gambar ihsan dari Yahoo Image

Semalam aku baru tahu yg 3 buah rumah kat taman perumahan kitorang kena masuk pencurik..aku ngan en somi mmg xtahu langsung kejadian nie...tahu pun dari jiran sebelah tuh pun kul 10 lebih baru kitorang tahu sbb ada kereta polis datang area umah kitorang..n umah dia salah satu yg kena masuk pencurik.  Jiran aku cakap..kejadian tu berlaku lam kul 4 petang [berani punyer pencurik..wat keje siang2..padahal time nie ada sesetengah owner umah dah balik keje] barang2 kat umah dia xder yg kene ambik..cuma nyer duit... lagi 2 buah rumah tuh..maybe banyak jugak barang yg pencurik tu ambik..sbb agak lama polis tuh kat situ... diaorg masuk melalui sliding door..umah jiran aku tuh...dah kunci biasa n mangga skali..tp tetap diaorg leh masuk..

Yg rumah lagi satu tu..xsempat masuk sbbnyer anak owner tu ada kat lam umah..menangis budak tuh call  bapak dia cakap ada org nak masuk umah...bapak budak nie pulak terus call jiran aku nie suh gi tengok kebetulan pulak jiran aku tuh baru balik keje..dan dan tu jugak ler pencurik tu lari masuk lam kete..terus blah.. ingat kan dia blah terus..rupenyer dia gi masuk umah yg depan pulak..jahat punyer pencurik..bulan2 mulia camni pun ko nak wak keje jahatkann...isshhh..geram aku!!.masa tu jugak r jiran aku baru perasan yg umah dia lampu menyala..check punyer check..duit hilang n grill xkunci..rupanya umah dia da jadi mangsa sebelum tu.. *sigh*

Hmm...adoiii..risau betul aku..yer r..maunyer xrisau..yg kene tu sebelah umah aku jer...nasib tak umah aku.... Lagi yg aku risau..arini nie sampai khamis malam..en somi outstation..aku n adikk duk umah mak aku..umah kitorang sah-sah xder org...aduyaii..canner nie...mintak2 xder apa2 yg berlaku...Ya Allah lindungilah rumah ku dari kecurian..aminnn..



No comments:

Post a Comment