Followers

Monday 27 August 2012

ALKISAH RAYA 2012

Salam 8 Syawal....

Aisehh...masa raya mmg aku xsempat nk update blog sbb sibuk beraya..huhu..memandangkan aku sempat beraya seminggu sebelum start keje balik..soo..n3 kali nie aku rangkumkan skali dr raya pertama hinggalah seterusnyer..kihkih..dasarr malasssssss...

Pagi hari raya pertama...aku beraya kat umah MIL dulu..makan2...salam2..pastu snap2 gambar famili..hihi..nie famili en somi...belah kiri nie...famili abang sulong en somi...semua tema gold... lagi 2 adik beradik en somi..angah ngan kak tini xder lam gambar...sebabnyer angah beraya kat KL hari raya ke 3 baru balik Terengganu...n kak tini pulak beraya di Johor...famili aku pulak..putih ngan biru..hahaha...en somi xbeli baju melayu tahun nie..soo...guna balik baju melayu raya tahun lepas.. *_*



hah..nie famili kecik aku..hahaha...adikk sangat larr comel berbaju kurung...aku tgk da cam anak dara..haha...raya kali nie bertiga..tahun depan????? hahaha...still bertiga lagi kott....kihkih
pas beraya umah MIL..aku pergi beraya pulak umah famili aku..alahhh..dekat jer pun..xsampai 10 minit da sampai...ingatkan nak amik gambar famili aku pulak..tuptup..ada kawan ayah datang beraya..pastu abg aku pulak kuar beraya...xcukup corum...so..xjadi nak amik gamba famili..tunggu raya ke 2...

Raya pertama adikk dapat byk duit raya...sbbnyer raya pertama semua pak2 sedare, mak2 sedare adikk kasi duit raya...nekmi, aki, n wan pun kasi...lum lagik adik2 beradik belah somi..n kazen2 aku..huhuhu..sakan eh adikk kumpul duit raya... =D



My dad berbaju ala-ala gold gitu n my mom..baju biru... raya pertama jugak akak aku bawak lecturer dr US datang beraya..katanya diaorg nak rasa suasana beraya kat Malaysia...semua menu diaorg try okehh..hahaha..pastu diaorg nak rasa pulak beraya kat umah kampung..soo..kitorang bawak dia beraya umah mak sedare aku..ala..selang satu kampung pun jer..hihi..


Raya kedua pulak..aku byk stay kat umah my mom sbbnyer raya pertama dah beraya sakan umah sedare-sedare belah en somi.... raya ke 2 baru lah aku leh amik gambar famili..tapi still xdapat bergambar ngan my mom n my dad..sbb diaorg layan kawan2 yg datang beraya..tapi sbbkan masa tu xramai lagi tetamu..lagipun diaorg duk busy makan..soo..aku ngn adik beradik pun busy amik gambar..kihkih..

nie dia adik beradik aku..semua ada kecuali adik lelaki aku..sbbnyer dia demam..soo..melepek jer lam bilik..kesiannnn... baju purple tu kembar aku...abg aku baju putih n akak ipar aku yg duk depan baju kelabu n anak2 lelaki dua2 yg pakai baju merah... =D yg pakai tudung merah tu..akak aku no 2..suami dia xder lam nie sbb tukang amik gambar..kihkih...baju biru tu pulak akak aku yg sulung..anak dia yg gugurl dua org tuh..lagi 2 xder lam gambar sbb sibuk main..hihi last skali of course tuan tanah, adikk n en somi berbaju oren tu =D

Raya ke 3 pulak geng RC en somi datang beraya...pastu tuh kitorang konvoi pulak beraya umah geng2 RC en somi yg lain skali ngan yg datang beraya umah aku  tadi...xbanyak umah jugak kitorang pergi..just 3 buah kot..pastu kitorang balik umah my MIL rehat2....ptg aku balik semual umah my mom...hihi..sepanjang raya...umah kitorang mmg close..sbbnyer asyik berulang umah MIL n my mom...malam jer balik untuk tdo.. =P






















Esoknyer pulak....kitorang gi open house
member en somi n jiran depan rumah...hihi..baru lerr kenal jiran..padahal duk berjiran da lama...selama nie pun just senyum dari jauh jer...masing2 jumpa pun pagi before keje..pastu ptg pulak kadang2 jiran duk lam umah..aku pulak..da penat balik keje terus masuk umah...masa pun kurang nk bermesra ngan jiran..hihi..kalau yg sebelah rumah tu ok r..selalu jugak jumpenyer..pas gi open house sempat agy wat photoshoot adikk kat pantai..hihihi..







camtu lerr criternyer sepanjang raya aritu...tahun nie xberaya sangat..hihi..adikk kan kulit sensitip xleh panas..raya aritu pun cuaca mmg agak panas..soo..kitorang xder larr gi beraya sakan...time raya adikk kalau nk tdo mmg kene mengamuk sakan dulu baru tdo..ntah lerr...mungkin penat kot asyik keluar kannn..panas plk tu..bila malam nk tdo..mmg meragam..nasib skang nie dah ok semula..*phewww*


hmm..tu jer kot...biasa2 ajer criter raya kitorang anak beranak...hihi..ok daaaa.. =D

2 comments:

  1. rata2 aty bace anak meragam time raye...same macam anak aty gak..penat ek berjalan raye agaknyer.. ngan mase tidur terganggu...yer ar..selalu tidor kol 9-12tnghri..tapi raye2 time tu ar sibuk2 nak bersalam amik gambo bagai..lepas tu berjalan raye lak..mane tak penat budak tu..kesian kan...

    ReplyDelete
  2. haah..betul tu..kesiann..penat..waktu tdo diaorg kena ganggu kann..biasa kalau siang tdo 3kali...da jadi sekali..mmg penat larr kannnn

    ReplyDelete