Followers

Sunday 12 August 2012

MALAM RAYA N BALIK KAMPUNG

Salam 24 Ramadhan...

Wahhh...kedatangan Syawal kian terasa...mana xnyer...lagi 5 hari kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri...lagu2 raya pulak kerap berkumandang di radio..huhuhu..lum lagi budak2 yg main mercun...hahhh..begitulah meriahnyer suasana raya kann...

Bila nak sambut raya jer...antara isu yg sering disebut bagi mereka yg berkahwin adalah balik kampung.. hihihii...alhamdulillah..tahun nie still lagi raya kat Terengganu..hoyyyeeeeee [lompat tinggi2]..mmg aku kalau boleh tiap2 tahun nak raya ngan mak,ayah, n famili...sepanjang aku hidup kat dunia nie..xpernah walau sekalipun aku xberaya ngan diaorg...yer r..da ko duk skali ngan famili kann..kihkih.... tahun nie masuk tahun ke 2 aku n en somi beraya bersama..tahun lepas..mmg raya kat trg..ingatkan kena raya kat umah nenek en somi kat johor...masa tuh.da sedih dah sket..hihihi...tup2 my MIL cakap raya kat Terengganu..weeeeeeee....syukur...[en somi..plisss...jgn mare yer...hihi]

Apa yg aku nanti-nantikan [kebiasaan masa aku bujang agy] adalah suasana petang sebelum raya n malam raya..huhuu..petang tu larr..masing2 duk sibuk ngemas umah..yer r...bila semua adik beradik ada..baru r best nak mengemas kannn...terasa r sket gotong royong nyer..hihi...masa nie xyah cakap r...penat ooo...tapi best bile semua org buat keje...meriah sangat...pastu..malam pulak xtvt isi kueh raya lam bekas..kihkih..yg nie mmg keje tetap tiap2 tahun aku ngan akak aku yg sulong..walaupun dia duk umah dia..malam tuh..mmg datang jap..semata2 nk isi kueh raya...hahahaha..amik ko..xnak gak lepaskan tugas2 dia kat org lain....masa nie r best makan kueh raya..dah masuk raya ke 2..ke3..n seterusnyer..tgk kueh raya pun..cam biasa jer...malam raya gakk masa nk main mercun or bunga api..hihihi..siap simpan stock untuk dihabiskan malam raya...huuuuu..bukan kitorang jer..nun lam kampung duk pomm pamm pomm pammm bunyi mercun...hamboiii..melawan nampaknyer yer...lagi r berapi2 nk bakar mercun..hihihi..bukan aku r...abang aku..skang nie plak en somi skali.. [stock mercun da beli da tu..tanya bile nk main..tunggu malam raya katanyer..huhu]

malam raya jugak r..mmg kitorang tdo lewat...duk tgk rancangan raya...sampaikan salam hari raya larr..byk lagu2 raya malam tuh..hihi...kadang2 ada movie...sambil tgk tv..sambil makan kueh or kerepek2 yg ada...hihi..sok pagi baru sebok topup balik kueh raya yg da makan..hihi.. tp bila da kawen nie..suasana tuh da lain sket r...mungkin malam raya tahun nie aku duk umah MIL..sob...sob..rindu tau nak duk ngan adik beradik masa malam raya....Alhamdulillah jugak..adik beradik aku semua kawen ngan org terengganu gak..so tiap2 tahun mmg semua famili ktorang lengkap...tiap2 tahun jugak..ada gambar raya famili yg cukup semua ahli n ditambah pulak ipar2..anak sedare..n termasuk tahun nie..my sayang adikk..Hannani Aleesya...yeay!!!! mama raya ngan adikk tahun nie..mmmuahhhh..sayang adikk!!!

hmmm..ok larr tu kot setakat nie..hihi...xsabar nk tunggu petang raya n malam raya tahun nie...daaaa

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR & BATIN =D


hihi..nie gambar famili tahun lepas...lam nie famili akak aku xder...sbb diaorg datang lambat..huhu..kalau akak aku ada..tambah lagi 5 org..skali ngan anak2 dia..huhu..time nie org xdatang beraya agy..so..cepat2 amik gambar..kann dah ptg..semua kluar gi beraya da susah nk kumpul semua amik gamba... yg berdiri belakang kerusi kanan sekali tuh..my only pak sedare belah my mom masa nie..yg lain semua da meninggal...tapi skang arwah dah xde...sedih sgt2...nasib ada jugak gambar kenangan ngan arwah.. T_T










2 comments:

  1. Kakak walau dgn keluarga mertua (dah meninggal sekarang) tapi sama je macam keluarga sendiri sebab keluarga mertua kakak tak ramai ahlinya. Anak-anak kakak yg memeriahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ngan keluarga mertua baik-baik jer...ngan ipar-ipar pun ok..MIL pun satu negeri..cuma ada nenek kat johor...soo..kadang2 ada jga balik johor..hahaha..saje jer...nak gakk raya ngan famili sendiri..kihkih..malam raya maybe umah MIL kot sbb en somi n abang ipar sibuk nak main mercun... =D

      Delete